Тема: Інформація, дані, повідомлення. Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини
Матеріал для вивчення
Інформація — це відомості про світ, що нас оточує, про явища, які відбуваються в ньому.
Людина отримує інформацію за допомогою повідомлень.
Наприклад:
- дівчинка слухає музику на плеєрі;
- мама читає газету;
- батько ознайомлюється з повідомленням на інформаційному табло в аеропорту про прибуття літака;
- автомобіліст розрізняє жести регулювальника;
- лікар порівнює графік температури хворого протягом певного періоду;
- друзі пересилають один одному СМС-повідомлення по мобільному телефону;
- учні слухають пояснення вчителя на уроці;
- бабуся дивиться виставу в театрі;
- турист розглядає схему метрополітену.
- Наведи приклади повідомлень, які ти отримуєш у школі, на вулиці, у лісі.
- Поясни, чому слова «гарна погода» можуть нести різну інформацію для різних людей. Обґрунтуй свою думку.
- Поясни, що можуть означати слова «найкраща пора року» для тебе і для твоїх друзів, батьків, знайомих.
- Наведи приклади, коли одну й ту саму інформацію із твого шкільного життя можна подати за допомогою різних повідомлень.
- Поясни, що може означати для різних людей світу наявність прапора України в руках спортсмена. Обґрунтуй свою думку.
- Чи можна скласти повідомлення, які не зможе зрозуміти жодна людина на Землі? Обґрунтуй свою думку.
- Які органи чуття ти використовуєш найчастіше під час навчання? А які —на відпочинку?
- Назви дві причини, чому людина не завжди може зрозуміти деяке повідомлення.
- Поясни, чому про пішохідний перехід на дорозі повідомляють декількома різними повідомленнями.
Домашнє завдання:
“Інформатика” підручник за 5 клас (Морзе, Варна, Вембер, Кузьмінська, Саражинська)
Стор. 9. Вправа №2.
Стор. 12. Вправа №1.
Читати стор. 6-8